Aug 20, 2007

Kereta Oh Kereta

BY Rose Harissa IN No comments

Penatnya... hari ni seharian aku kat bengkel keta... dari pagi sampai petang... duh...padahal nak servis aircond dan buat balancing je... hubby kata, tak payahlah buat aircond.. tak penting. Boleh buka tingkap... uishhh! Aku takleh, aku jenis bawa keta tak suker buka tingkap...tensen mendengar bunyi hingaq kereta, lori atau segala macam kenderaan....

Aku bawa bekal buku John Saul tu... sungguh tak mengujakan! Aku tak jumpa mana part seramnya... citernya biasa2 aje... seram lagi hantu Melayu! hahahaha... sib baik workshop tu ada bilik ada aircond... kalau tak mau aku hangin satu badan...

Lynn tanya, kenapa lama sangat? Aku kata kete aku tu diesel... nak servis aircond, tapi semua barang kena bukak... bukan cam petrol... lagipun sparepartnya semua besar gabak, dah enjinnya pun gabak... haii... kalau ikutkan, dah beribu duit habis kat kete tu... kalau dihitung kira, dengan duit2 servis selama ni, boleh aku gunakan untuk transformkan keta tu menjadi sebuah wira yang berevolusi! hahahha... tapi nampaknya, tak kesampaian...harapkan bumper depan aje berwajahkan GTi tu pun dah rabak sebab tuan punya asik berangan jadi pemandu rally bila bawak kete tu, hahahha... adik aku kata, kete aku tu dah mcm keta kombat! sebab aku main tempuh je! Habis tu, dah enjinnya 2.0, diesel lak tu, leceh ah kalo bw mcm nak gi makan angin... :p.

Walaupun servis besar2annya setahun sekali, tapi sekali servis mau cecah dekat 3 ribu...mak oiii... kopak gak aku...sampai pernah nangis sebab kene korek duit simpanan! Nasib baik juga, kete tu dah clear dri hutang. Aku sayang kete ni... sbb kalau letak full tank, dalam RM50 (lepas rega diesel naik), aku bleh ulang alik Selangor-Pahang. Sbb tu dulu masa bujang, aku meriah ke utara ke selatan. Duit minyak x sampai RM200... paling kuat RM100. Tapi kalaulah betul kerajaan nak wajibkan pelupusan kete melebihi usia 15 tahun, maknanya, aku masih ada masa 5 taun lagi nak pakai kete tu... sayangnya! Jgn harap aku lupuskan! Lagipun rasanya aku tak sanggup nak menanggung hutang kete baru... kalau nak tukar kete baru... aku nak tukar Mitsubishi Lancer MT yang baru tu... muahahhahaha... berangan!

Yang pastinya, wpun ia dah semakin tua... tapi jasanya terlalu banyak pada aku... dari zaman anak dara sampailah dah kahwin dan ada anak sekarang ni... kalau tiba masanya ia x berdaya lagi nk 'berjalan', aku akan buat display sebagai kenangan...

0 comments:

Post a Comment