Oct 10, 2007

AIDILFITRI

BY Rose Harissa IN 6 comments

Beberapa hari lagi, semua umat Islam akan menyambut Aidilfitri. Esok, aku akan balik kampung. Tapi sebelum tu, pagi2 kena ke HTAR Klang dulu sbb hubby ada appointment dengan doktor… dah 4 taun duk ulang alik begitu…dari sakit disantau orang sampailah kepada sakit klinikal… lately aku mula membebel. Bebel ku, selagi rokok tu tak dihentikan, selagi tu la kena makan ubat bertimbun, ambik darah jumpa doktor… memanglah badannya dah makin berisi sejak baik dari sakit buatan orang tu… tapi aku paling sakit mata bila tengok dia merokok… insafnya kejap dulu… hishh… membebel lak aku kat sini…kesan dari bebelan malam tadi sbb dari lepas berbuka, dekat 5 batang rokok habis! Huh!


Lewat Ramadhan ni, aku menerima berita gembira… gembira sangat bagi aku. Al-hamdulillah… tahniah juga untuk Lynn… mudah2an dia x emo lagi. Yela… bukan senang ye nk layan karenah budak2 muda ni… mcm2 ragam… aku yg dengar ni pun kdg2 overdosed jadinya…tumpang merasa segala ‘kesengsaraan’ dan ‘kegembiraan… harapnya, x sia2lah usaha dan penat lelah dia selama ni...

Kepada Kak Lily… aku terharu atas sokongan ko pasal buku tu… semangat aku jadi waja la sikit… yelah, kata nak contohi ko kan? Aku kenalah bold mcm ko… hahaha…kalau aku dapat, nanti aku bawak ko dgn Lynn redah ke utara… papepun, mekasih… aku akan berusaha! Mudah2an akan membuahkan hasil. Chaiyok!

Kepada Laila Kamilia… mekasih la atas kad raya kiriman ko tu… rasanya tu kad 1st aku raya ni… dah tua2 ni makin x glemer lak… hahaha… tapi baru sedar raya dah makin hampir… nantilah aku bingkiskan sesuatu yg lain untuk ko… :P

Kepada Mersik dan Abang Long… mekasih atas naskah ringkas kiriman dari Alaf21 FC… amboi, siap ada catitan lagi ye? Hehehe…

Kepada Kak Ruby dan Awin, mekasih banyak atas segala hal… tak terhingga… kemain lagi ye, dalam kad raya, duduk sebelah menyebelah depan En Nod, mcm anak solehah gitu… hahaha…

Kepada semua kawan2 aku: Cikgu Azalan, Ainon, Intan (konah), Baien, Kelly, Jebat, kawan penulis: Lily Suriani dan Umi Azrini, Ebriza, kwn blogger, Rinn dan Sue yang dong2… kaknOOr, Alyze, Kak Ila, enigma scumbag, dinnie, nadya, nadhirah, rose faezah, rakan maya dr CubPrix: Affan, theGrowlers, aliep, MrsC, chicanos…uihh… panjanglah nak senaraikan… kepada semua pembaca novel Alaf 21 dan majalah APO?… maafkan aku ye, kalau ada salah silap aku sepanjang berkarya…

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir dan Batin

6 comments:

  1. Salam Rose... slamat berhari raya, bwk keta baik2 balik ke kg tu... ingat, belum bwk evo lagi (sbb menulis tak semudah memasak) hehe...
    Aper2 pun, minta ampun & maaf utk segala salah silap kata & bahasa spjg email,sms dan gelak ketawa...

    ReplyDelete
  2. aku tunggu apa2 yang ko nak kirim tu...tak kira

    ReplyDelete
  3. Ooo... sekapal erk? Jogi pun sekapal gak ngan hubby. Bukan je tak lebih dari 2 jam, tapi tak lebih dari 5 minit.

    Ok, selamat pulang berhari raya dan Selamat Hari Raya...

    ReplyDelete
  4. Hezi - sib baik ko ngingatkan aku... aku dah terasa mcm bw Evo dah... hak hak...apapun... selamat hari raya untuk ko juga... maaf jua dipinta kalau aku ni terlampau senget bila beremelan atau borak2 ngan ko..

    Lela - aku tak x ah kirim... ko buat open house, aku bw la bingkisan tu nanti.... hak hak hak

    Jogi - Erkk? x lebih dari 5 minit? berjirankah? hehehe...

    ReplyDelete
  5. Hehe... kami tak berjiran. kampung kami aje yang berjiran...

    Byk kelebihannya Rose... dulu masa belum kawin, selalu lalu lalang depan rumah hubby. Tahu hubby xde kat rumah. Tapi ibarat kata org, tak dapat tgk orgnya... dapat tengok bumbung rumahnya pun jadilah...

    ReplyDelete
  6. Jogi... kelakarnya cerita cinta dulu ye? Mujur sekarang jodoh dengan hubby gak eh? tak sia2 dulu tgk bumbung... hahahha...
    apapun, selamat berhari raya untuk Jogi..

    ReplyDelete