Jan 15, 2009

Komen Dari BRUNEI...

BY Rose Harissa IN No comments

Komen dari Liza @ Asfa86 dari Brunei tentang MULANYA SATU CINTA

Salam rose...apa kbar? Semoga rose sehat disamping keluarga tercinta tentu masa ni kurang sibuk? Or masih setelah selsai melahirkan buku MSC dan sibuk kerja or tugas2 kerja urang perempuan tak pandai selsai maklumlah kerja rose terlalu sibuk dgn tugas yg bermacam2 rose jawat..maksud liza tugas2 yg rose pegang seperti urusan rumah, menulis, mereka, dan melayan kerenah peminat ruang blog, tapi rasa2nya seronok rose, liza pula dirumah dgn masa dihabiskan membaca buku tak ada bakat lain melainkan mengurus rumahtangga liza dan megulang kaji buku saja.. ada masa liza masuk blog rose n kak yati, ni pun ambik masa sikit nak bersembang dgn rose sal buku MSC,

k, sal MULANYA SATU CINTA..liza rasa buku ni bagus dari jlan certanya membela lelaki yang ditinggalkan isteri yg curang dlam bercinta or curang dalm berumah tangga, dibrunei kes macam ni jarang kedangaran tapi suami menduakan isteri banyak termasuk isteri yang menduakan suami...tak lah tahu kenapa banyak terjadi diakhir zaman ni kes mcm ni berluasan..

tapi dalam MSC bagus dibaca untuk semua kerana peranan certa tu umum maksud liza sesiapa saja boleh membaca tak kira tua/muda yg penting minat membaca, kesah EZLI seorang lelaki yg kawin waktu masih jadi pelajar dan tanpa keluarga ditingalkan isteri, berjuang untuk anaknya afizan, membesarkn anak yang baru lahir diluar negara tanpa bantuan sesiapa kecuali fuad kawan rapatnya dan kawin dgn KHAIRINA gadis yg pentingkan kesenangan. Dgan sifat yg ada pada khairina yg bolah dikatakn kurang adat, hilang sifat ketimuran dalam gadis melayu..

dan akhirnya sebuah perkawinanya yg dibina atas dasar cinta.. tinggalah Ezli meneruskan penghidupan membesarkan anak tanpa isteri dgan pertolgan ibunya FARIDAH. Liza suka watak Faridah, menjadi contoh pada ibu2 yang mana perananya sangat penting dan menghidupkan jalan certa MSC termasuk mencarikan pembantu untuk menjaga anak Ezli. AFIZAN dahagakan kaseh sayang seorang ibu, dgan hadirnya IRYANIE seorang pelajar yang memerlukan wang untuk meneruskan penghidupannya dgan sifat keibuan dan kurang kaseh sayang dari kelurganya termasuk kak tirinya, sifat keibuan yg ada padanya membuat afi senang dan jatuh sayang pada iryanie sehingga memanggil iryanie mama.

dan sedih liza membaca saat ia dipisahkan waktu perkawinan iryanie, dan liza rasa sifat iryanie yang mendiamkan diri dgn masalahnya membuatkan liza marah..hi sakitnya hati aku..sehingga saat ia dikawinkan dgn zamri liza terkejut tak terfikir oleh liza mereka kawin dan sifat zamri ya Allah ganasnya... sehingga terlanjur antara zamri dan suhaina dan disedar oleh iryanie dan watak2 yang lain termasuk ishak, johan,hana dll.

bertambah seronok jalan certa MSC saat pertemuan antara Ezli dan iryania, bertengkar dan waktu saat Ezli bermanja dgn ibunya dan bagi liza jarang penulis menulis certa tentang lelaki dan setelah selesai membaca buku MSC banyak pengajaran dlam cerita MSC termasuk untuk Ezli, khairina, iryani.

dan rose bertambah lagi kemantapan buku2 yang rose tulis, ada kelainan dalam buku MSC sama bagusnya dgan SDH.. dan jalan certa yg baik, bahasa yg mudah difaham dan bahasa jiwaang dlm bercinta hiii sukanya aku..

dan tahun 2009 liza harap banyk lagi buku2 rose akan terbit tetapi yang penting jalan certa, mudah faham bahasa yg senang maka ia disuka pembaca dan moga2 nama ROSE HARISSA sebaris dgan NB, RAMLI AwG MURSid, AISYA SOFIA dan penulis2 yg lain..

liza jadi pembaca saja cukup lah..akhir kata menulis lah semoga apa saja yang rose buat diberkati ALLAh dan mohonlah pda allah moga diberi ilham menulis..hingga jumpa diemail akan dtg...salammmmm

___________________________________________________________
Buat Liza, terima kasih banyak-banyak!

0 comments:

Post a Comment