Mar 5, 2009

MIMPI LAGI

BY Rose Harissa IN 20 comments

Hubby nak kahwin lagi! Huh! 8hb Mac 2009. Dengan personaliti TV8. Perempuan itu tinggal di Seksyen 28 Shah Alam (errr... ada ke personaliti TV8 duk kat sini?). Masalahnya aku tak berapa nampak rupanya. Asalnya perempuan itu date dengan kawan baik hubby. Tapi kerana lelaki tu tak nak dia, dia ajak hubby kahwin. Bila aku tanya hubby kenapa dia nak kahwin dengan perempuan tu, hubby cakap saja suka sebab perempuan tu ajak dia kahwin.
Aku bukak mata, huh! Mimpi di waktu subuh!
Masa hubby tengah siap-siap nak gi kerja tadi, aku ceritakan mimpi tu. Huh! Sakan dia gelak , siap mengejek, "Bermadulah awak nanti..."
Huh, bila aku tengok kalendar, 8hb Mac... hari Ahad ! Memang hari orang selalu buat kenduri kahwin! Lagi sakan hubby gelakkan aku. Macam real lak mimpi tu...

20 comments:

  1. Mimpi mainan tido je rose,tapi kekdg mimpi itu satu petanda yg kiter xtau apa, bila dh terjadi sesuatu baru kiter terfikir fasal mimpi tadi...huhuhu..

    ReplyDelete
  2. Heheh.. tu lar sambung lagi tdo lepas Subuh..Tapi kata orang (orang lain la kan) tu tandanya rumahtangga kekal bahagia..amin!!!

    ReplyDelete
  3. KAK ROSE,
    aayyay,, mimpi hubby kawen lak!
    ishhkk, sesksa2!!
    heheheh :p

    ReplyDelete
  4. salam che rose...
    hehehehehe... suspen jer...
    mudah2an kekal bahagia sepanjang hayat....

    ReplyDelete
  5. aisehh kak,sabo je la.Tp sy pun mimpi gak pg td.Mimpi ibu kpd kwn sy meninggal dunia.Pastu mimpi kwn chat sy bertunang..adesss..Kak,novel berikan cintamu tu seakan2 peristiwa yg sedang sy alami tp sy relakan die pergi kpd pmpuan yg dia harapkan tu..huhuuu..sedih.Novel tu citer betol ke??

    ReplyDelete
  6. Saya setuju dengan apa yang ditulis oleh sis Teja dengan syarat beliau haruslah membelanja saya mentekedarah kat kedai oren terlebih dahulu..!!

    Bini saya pun pernah marah saya bila bangun tido.. Dia kata dia mimpi saya kawin dengan kawan baik dia..!! Cehh..!! Mimpi je nak buat apa?.. Betul-betul laa ada bran..
    Kehkehkeh..
    (sambil berbalas pantun dengan cicak..)

    ReplyDelete
  7. kak rose, su pernah mimpi cam gitu. abis kuat kita digelak sakan kan. sambil tu sempat dok takut2kan kita balik. rasa nak gigit je. hehehe

    ReplyDelete
  8. kak... sy dah nak terguling gelak ni. x nak jemput sy ke? sy akan luangkan masa. sekali fieda... pujuk akak...
    hehehe...

    *mintak simpang!

    ReplyDelete
  9. betul cakap bikash tu...
    erm dah lah 8 mac 2 hari bermakna utk fieda, erm nampaknye lagi bermaknalah sbb kene pujuk akak hehehe...jgn fikir sangat, mainan tidur aje tu...

    ReplyDelete
  10. Teja : memanglah mainan tido... tapi aku seriau mimpi time subuh, siap dapat tarikh pulak tu... haha...

    Nik : bukan sambung tido lepas subuh, tapi mmg terjaga dah subuh...:)

    cikyuyu : hahah... tatau la ngape akak selalu mimpi sengal2...

    Vilda : takut kan kalo mimpi pelik2 ni... hmm... BCM tu, ada yang betul, ada yang tidak... huhu

    Cer : oih? ko penah makan kat kedai oren ke? teja! mana mamat klang ni tau kedai tu? hahah... tgk, tgk, tgk... bini ko pun marah cer... inikan pulak sis yang bermimpi siap dapat tarikh kawin... kekeke

    su : tu la pasal.. hampes je rasa bila kena gelakkan...

    bikash : amboii... seronok ko eh? ngeri tau... entah siapalah personaliti tV8 tu... kekeke

    fieda : err... 8hb ari bermakna ko? ko tunang ke weh? ke bday ko? yelah... akak ngerti ia mainan tido aje...

    ReplyDelete
  11. Allah cik rose jangan lah minta2 cik rose nanti engkau juga parah..kadang2 ia jadi mainan tidur sal kita tengah fikir kat dalam kepala kita tu lah terbawa2 dalam mimpi..susah2 cik rose kena pasang spy cik rose..kha..kha.. jangan marah beribun n cali membaca bah..banyak2 doa cik rose jangan diminta walau pun terdetik dalam hati..doa diakhir zaman ni makbul cik rose..liza doakan semoga rumahtangga kekal keakhir hayat berbahagia dan cepat2 dapatkan adek untuk c ik..

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. fadizah (liza) : buat apa nak pasang spy? lagi kita curiga, lagilah suami tercabar, dari tak buat, terus buat betul2... agaknya sebab malam tadi saya duk tgk quickie 8TV... tu yang terbawa dalam mimpi... hahaha... Insya ALLAH Taala, takde apa2... saya kenal siapa hubby saya... kami pun dah lalui banyak benda pahit dulu2... jadi sekarang... kami enjoy!!! ik pun kena enjoy! hahaha

    ReplyDelete
  14. orang lelaki memang suka kalau bininyerrr mimpi dia kawin lagi...
    aku pun pernah mimpi pinangkan orang untuk hubby aku.. bila aku cerita kat dia, dia kata " wah bertuahnye awak yanggg...itu tandanye awak nak dapat payung emas di syurga"
    cheh piiirahhhhhhhhhhhhhhhh....

    agak2 apa yang nak berlaku hari ahad niee yerrr...
    alamat tu address...heee...heee...

    ReplyDelete
  15. kak rose,
    tak ada apalah... i-Allah.
    mimpi tu nak kejut bangun subuh aje...

    ReplyDelete
  16. betul cik rose lelaki jangan dicabar dibuatnya habislah kita,tak apa jika ada kepercahayaan diantara satu sama yg lain inshallah berbahagialah cik rose serta suami..banyak2 berdoa sal allah datangkan ujian tak kira siapa kita dan allah beri kita ujian ikut kemampuan kita semoga rumah tangga kita dlam lindungan allah..

    ReplyDelete
  17. salam kak rose,amacam menjadi tak mimpi akak???dah 10 hb ni...ehehe

    ReplyDelete
  18. salam...mimpi.huhuhu..xnk la mimpi2 ni.kalu bleh letak kpla kt bantal..hanyutttt...(p/s : selalu mmpi sedih pastu beria2 nangis smpai bgn pg..sbbb???penangan bca novel smpai larut mlm...heheheh

    ReplyDelete
  19. bikash : memang takde apapun... ala... nama pun mimpi ye dak... :)

    fadizah (liza): betul tu liza... sebetulnya kita sebagai isteri kena faham karektor suami... keke... api lawannya air... sabar tu besar hikmahnya...

    Fad : amboii... siap tanya ye... hehe... takde apa2 laa... tiada apa pun yang berlaku pada tarikh tu... :)

    ninaz : hahaha... betul2 menghayati mimpi nampaknya ninaz ni... hehe

    ReplyDelete
  20. Yus : amboii... mimpi ko lagi ampes ye... hahah...
    takdelah yus... address apanya...tiada apa2pun yang terjadi... buat aku makin sayang laki aku... hahahha

    ReplyDelete