Thursday 9 April 2009

Promo Evolusi Elly


Ia mungkin nipis. Malah sangka aku, bila sudah terbit, aku sudah boleh tarik nafas lega. Tapi... rupa-rupanya ada kerja lagi menanti. Sebaliknya ia semakin menuntut kerja keras . Aku kena hadiri press release Sabtu ni kat Litar Sepang. Kebetulan 10hb sampai 12hb ni, FIM Asian Grand Prix akan berlangsung. Jadi semua media akan berkumpul di situ.
Jadi aku cakap kat Ikram, biar Elly ajelah diinterview. Aku kecut perut nak berhadapan dengan orang2 TV3, TV9, Berita Harian, NST, The Star segala... lagi pulak kalau penerbit TV9 Herman Nordin yang interview. Aku tak nak terlalu exposed kepada media. Lagipun buku itu kisah Elly dari A sampai Z. Aku cuma tukang cerita sahaja...
Mula-mula nak buat ikut cadangan Kak Lily, yelah, dia kan bekas wartawan. Jadi aku lega, tak payah nak berdepan dengan media. Cuma serahkan paper bag dan press release. Tapi Paulynne sudah menjerit ditelefon mendengar cadangan aku!
"NO! Diorang mesti interview you! They have been waiting for you so long! Bla...bla...bla..."
Aku terkedu. Tak tau nak jawap apa. Maunya tak so long... bila sejak dari tahun 2007 aku beritahu Paulynne nak buat buku ni . Memang lama. Sudahnya tadi aku suruh Ikram call Paulynne. Biar bos dengan bos berbincang. Tapi rupanya bila bos dengan bos berbincang lagi banyak agenda dirancang. Makinlah aku tak terkata apa .
Insya ALLAH Taala, pada 24hb. April 2009, bertempat di Pesta Buku PWTC, Ikram telah merancang untuk membawa motosikal Elly ke booth PTS. Paulynne pula bersungguh akan membawa program TV Cub Prix untuk buat liputan, akan membawa pasukan Elly ke situ untuk acara book signing.

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009,
Gerai Kumpulan PTS, Lot 72 hingga 79,
Bersebelahan dengan Dewan Tun Hussein Onn, PWTC
PWTC.

Tarikh program adalah : 24 April 2009
Masa: 3.00 - 4.00 petang.

Hah!
Amacam? Ada beran? Boleh jumpa pelumba-pelumba Negara ni . Aku dah ketar lutut, tak sangka agenda untuk buku senipis itu terlalu besar. Harap semuanya berjalan lancar. Buat aku rasa terharu dengan kesungguhan Ikram dan tim PTS juga Paulynne dari Malaysian Cub Prix untuk mempromosikan buku ini . Rasa macam tak percaya pun ada... rasanya macam baru semalam kak Lily heret aku bawa jumpa dengan Tuan Fauzul Naim untuk serahkan manuskrip buku ni. Hmm... Syukurlah kepada Tuhan...
Apa-apa perkembangan tentang agenda ini, akan aku war-warkan di sini.



Oh ya, dua gambar itu adalah poster dari aku untuk sesiapa yang beli buku itu nanti. Yang ada gambar Elly aku khususkan untuk pembeli perempuan, manakala motor saja untuk pembeli lelaki. Ada dalam saiz A4 dan A3. Tapi saiz A3, sangat terhad. Siapa cepat dia dapat.

9 comments:

  1. Salam
    tahniah2..ada yang terbeliak biji mata baca entry kau kali ini..ha.ha.ha..nora boleh..go nora. go (akak tiru words lily..ha.ha)

    ReplyDelete
  2. Hemmm, spt yg aku buat kat shout tadi, congrat on ur interview with org2 Tv tu... aku tumpang hapi untuk ko..oh hubby ko dah boking jd PA ko...hah lagi bagus...mungkin seronok berkerja berdua....
    Tak sangka aku berteman dgn penulis terkenal....[ eh bangga nya aku ]..
    anyway...got luck n chaiyok2.. go rose..rose boleh...kekeke

    ReplyDelete
  3. wah...cayalar che rose!
    che rose boleh yeye che rose boleh...

    ReplyDelete
  4. Kak Yati : hahaha (sempat lagi gelak jahat)... tengkiu! tengkiu! takut nih... mekasih bg sapot!

    Leeya : hubby aku tu ngada... kekeke... apa lak penulis terkenal... anggaplah aku ni teman biasa yang tidak terkenal... hehehe... tengkiu sbb sapot aku leeya.. :)

    Kak Nik : hehehehe... tengkiu 4 ur sapot!

    *nota che' rose : perosak bahasa saya ni... :P

    ReplyDelete
  5. tahniah!tahniah! Che Rose... hahaha
    dah tkenal pun Che Rose kite nih...lipat gandakan usaha tu lg Che Rose ooii! Semoga lebih sukses di masa-masa akn dtg

    ReplyDelete
  6. weyyy... mana ada terkenal pun lagi... hehehe...mekasih atas sokongan itu... tambah semangat ni... :D

    ReplyDelete
  7. liza nak ikut cara kak yati juga go..nora ..go nora..takniah semoga kerja yang nora buat berbaloi..

    ReplyDelete
  8. hehehe... terima kasih liza...sayang ko! :)

    ReplyDelete
  9. kak rose,

    nak poster elly itu..
    weee!!!

    nak tampar2 kat dalam bilik secara
    gembira, waa!!

    nak byk akkkkk...
    ishhk!!

    ReplyDelete

Rose Harissa® Registered under the provisions of the Trade Marks Act 1976 and the Trade Mark Regulations 1997 since 2016