Oct 13, 2006

"Berikan Cintamu"

BY Rose Harissa IN No comments


Alhamdulillah…. Itu ucapan pertama yang harus aku ucapkan bila melihat novel pertama aku ni keluar juga di pasaran. Tak ada kata dan ucapan yang boleh aku gambarkan perasaan aku ni.
Masa mula-mula tengok covernya… aku dah suka… terutamanya part bunga ros tu… lagipun kombinasi warna kemerahan dia tu memang aku suka. Aku ucapkan terima kasih kepada Faizal (Alaf21) yang mereka cover yang cantik untuk novel sulung aku ni… sampai balik rumah, aku asyik tersenyum aje membelek novel ni. Hehehe…
Bila keluarnya novel ni, terbalas rasanya susah payah menulis selama ni. Rupanya bukan senang nak bergelar penulis novel. Terima kasih banyak untuk Kak Ruby (editor) kerana telah banyak bersusah payah untuk novel ini. Kalau tidak kerana harapan dan semangat yang Kak Wan berikan pada aku masa mula2 menjejakkan kaki menghantar manuskrip pertama ke Alaf21, dah tentu aku surrender… hehehe… nasib baik aku ni ‘tough’ dan tahan cabaran… (ye ke?) ;)
Aku harap para pembaca semua sudilah memberi komen untuk karya pertama ni. Pujian itu memang bagus untuk menaikkan semangat tetapi tanpa kritikan juga tak mungkin aku mampu memperbaiki kesalahan diri. Oleh itu, aku amat mengalu-alukan sebarang bentuk komen dan kritikan. Jangan bimbang, aku jenis yang boleh terima kritikan. I am very flexible person. Pengalaman menjadi penulis sambilan dah banyak mengajar aku supaya terima apa sahaja kritikan. Alhamdulillah, dari situ, aku banyak belajar memperbaiki diri.
‘Berikan Cintamu’ adalah langkah pertama untuk aku mengorak lebih jauh sebagai penulis novel kreatif. Jika ada apa-apa kesilapan yang aku terlepas pandang untuk novel ini, silalah email kepada aku…
Harap anda semua terhibur…

p/s : sebenarnya entry ni aku nak masukkan pada 10/10 iaitu tarikh keramat (bak kata kaknOOr) keluarnya novel ini kat pasaran. Tapi aku kesuntukan masa. Maaf.

Oct 6, 2006

Kegembiraan di Bulan Ramadhan

BY Rose Harissa IN No comments

Hmm... kali ni takde drawing... aku saja nak tulis kegembiraan aku.
Tadi, aku saja2 lah SMS editor aku yang genit dan nakal tu.. Kak Ruby.. sajalah nak tanya progress novel. Tup2 dia call, dia beriya minta maaf ngan aku cakap ada berita sedih. Aku punyelah berdebar. Yelah.. manalah tau memang ada berita buruk kan...
debarnya jangan ceritalah... ditambah dengan suara dia yang betul2 longlai... perghh... aku siap cakap jangan buat saya nangis kak ruby..
alih2 dia menjerit... TAHNIAH! ... aku pun sama naik menjerit sakan! hehehe... saja je Kak Ruby tu menakutkan aku yang memang cepat gabra ni... Alhamdulillah.. lahir juga baby pertama aku ni... Insya-Allah Taala... minggu depan akan ada kat pasaran... kata Kak Ruby... covernya cantik... ;)
Tak sabar nak tengok... manuskrip yang ditulis... dah jadi sebuah buku.. ;)
Terima Kasih banyak Kak Ruby...Encik Norden (big boss Alaf21) dan Kak Wan...