Monday 17 March 2008

Hero



Dalam kepenatan dan kekalutan menyiapkan ilustrasi APO?, kepala otak aku terbayangkan wajah hero novel ke tiga… aku pun cuba lukis mukanya (body ambil ilustrasi sedia ada). Sambil2 tu bleh gak guna untuk APO?

Kehilangan hujung minggu kerana kelam kabut adik aku bertunang. Agak mengejut sebab pihak lelaki takmo tunggu dan mak aku pun dh tak nak buat kenduri lagi. Cukup panggil jiran2 sbb ini pertunangan kali kedua buat adik aku. Biasalah kan, jodoh pertemuan di tangan Tuhan.

Aku ingat nak tido, tapi, kepala otak jalan susah nak lelap. Makanya nilah hasilnya… hero novel aku yang ke 3… bukan sesiapa, bukan pelakon mahupun orang yang aku kenal tapi 100% dari daya imaginasi aku. Aku mmg suka lelaki rambut cam tu muka garang dan gigi berlapis… hahahha…saja menggatal. Supaya lagi semangat nak siapkan novel. Apa salahnya guna bakat sendiri untuk bayangkan hero sendiri... :)

Bila dah 100% dari imaginasi, makanya pastilah lukisan ini tidak sempurna. Tapi cukuplah untuk aku jadikan ia hadiah buat diri sendiri kerana berjaya capai target 100ms sebelum Isnin. Tahniah untuk aku!

8 comments:

  1. pergh!! macho tak hengat!!aku cuma mampu telan liur jer. lynn, rinn n dhiya masih ada peluang cari berdsrkn gmbr ni hehee - lilyS

    ReplyDelete
  2. waahh... tahniah, berjaya capai target 100 ms. Abis tu, mss yg dh sampai 200 ms tu nak buat apa lak? bagi aku aje la... aku tolong abiskan? bleh gitu? kita menggembleng idea! hahahaha

    P/S: agak2nye, kau bleh tak lukiskn gamba Ku Ril yg berambut panjang itu berdasarkn daya imaginasi? hehe

    ReplyDelete
  3. ngeri tul haku ngan imiginasi ko ni rose, sampai nampak urat berselirat kat tgn, pssssttt si mamat ni tukang bengkok besi kaluli ka???

    ReplyDelete
  4. Lily S, bawak bertenang, tarik nafas kot idung dan hembuskan carbon dioksida nya ikut mulut..

    sure fine whatever
    Rinn

    ReplyDelete
  5. hi kak nora... (since i knew U long b4 in apo, more than 5 yrs ago!!! my sister n i are crazy bout ur cerita seram n yutaka n other handsome caricatur...) sy x tau ler plak k. nora dh upgrade jadik novelis... nie pun duk main tekan jer link2 yg ader.... hehhehe... anyway, to me, ur new hero still look like yutaka... in terms of bentuk muka n bentuk mulut...

    aper2 pun, good luck n i promise i'll get all ur novel when i'm coming back to msia... (n u're one the reason i'm asking my mak to buy every issue of apo when i'm not around.... n keep it away from my brotherssss since derang akan menghancurkan my loving apo....)

    ReplyDelete
  6. Lily S : hahahah... aku bab2 macho hensem ni mmmg x hengat sikit... kekekek

    Hezzy : mekasih... yg 200ms tu pun aku malu nk bg org baca, mmg x bes langsung.. kekekek... nk gembeleng idea? kita gebang di pesta buku...

    Kak Moon (ninasuria) : hahaha... ngeri? tu la yg buat x tido malam... kelakar la statement kak moon tu, ada ka hero tukang bengkok besi, x laku novel sy... hahahah

    Rinn : ko x tertelan airliur ke rinn? hahahhaha...

    Eila : wut a surprise! terharunya akak eila n ur sis mengikuti citer akak since 5 years! akak baru je upgrade jadi novelis tp cerita chenta tau... bukan citer hantu... bab hero tu... hehehe, yutaka is my ever after hero, suka sgt kt dia tu yg terbias gak air muka dia tu... hehehe... bila balik msia nnti, ada rezeki kita jumpa... maklumlah kebanyakan kat sini bg komen pasal novel, so akak impress bila tau eila dh lama kenal akak tru APO? keep in touch n take care....

    love to u all! hehehe

    ReplyDelete
  7. Kak Nora,
    Teruskan usaha untuk novel ke 3. Gambar Ady Rafizal tu mengancam habis laaa...tak tidur malam dibuatnya..:)

    Boleh request gambar Azalan BCM tak? Sebab saya suka sangat-sangat dengan wataknya..hehe

    Thanx Kak Nora

    ReplyDelete
  8. iantie : tengkiu dik.. saja suka2 berimaginasi... nk request gambar azalan? hehehe.. dalam BCM kak ruby dh bygkan azalan cam fahrin... so tgk fahrin je la... kekeke... nanti letak gambar azalan kat sini marah lak wife dia... kekeke

    ReplyDelete

Rose Harissa® Registered under the provisions of the Trade Marks Act 1976 and the Trade Mark Regulations 1997 since 2016