Saturday, November 15, 2008

Sudah Terbit



Klik cover untuk mendapatkan maklumat langganan.
Atau dapatkan SDH di DI SOGO DAN GIANT SHAH ALAM/ KELANA JAYA/ KOTA DAMANSARA.

________________________

Semalam aku menerima panggilan Kak Su dari NBKara. Alhamdulillah novel epal hijau dah terbit . Semakin risau dan berdebar menunggu reaksi pembaca. Tapi bagi aku SDH mempunyai sentimental value yang tinggi pada aku . Kerana inilah manuskrip pertama yang aku tulis siap pada (2004). Sepanjang itu berlaku rombakan dan kemaskini setelah menerima teguran dari beberapa orang yang telah membaca manuskrip awal .

Tak tahulah orang boleh terima atau tidak novel 'epal hijau' ini. Mungkin kalau ada yang mengatakan aku tidak wajar jadi novelis kerana memaparkan cerita begini, maka aku nak ingatkan aku pun tak pernah angkat diri aku seorang novelis . Aku lebih suka orang menganggap aku pencerita kerana bila menulis, aku menganggap aku menceritakan satu kisah kepada pembaca.  Bahasa aku dalam SDH bahasa yang digunakan seharian, baik dalam dialog mahupun naratif . Cara kehidupan dalam SDH juga tidak normal bagi seseorang individu yang menganggap diri mereka normal. Namun begitu aku masih mengalu-alukan komen serta kritikan membina dari anda semua yang sudi membaca novel Epal Hijau ini .
Sekian. Terima kasih.

11 comments:

  1. Tahiah & good luck cik Rose utk 'epal ijau' hang yg dah kluar itew. Aku akan beli kalo dah sampai kat markas aku nnt :)

    ReplyDelete
  2. akk. TAHNIAH! dgn novel yang ke-3 ini. muge2 dapat membuat saya T'sekima lagi. hehe dgn PENULISAN akk. SAYA amat BERBANGGA. huhu!
    nnt saya akan cuba dapatkan NOVEL ini.

    ReplyDelete
  3. nicky : hoh... ko nak beli epal ijau tu... err... aku takut! kekeke... ko dh baca nanti, komen yaa... seikhlas ati...baik ke buruk ke... aku nak tau... tengkiu laling...

    cikyuyu: hahah tengkiu! akak pun tak sabar nak pegang epal ijau tu... perasaan lain macam sikit nak tunggu novel yg ini... neway, tengkiu sbb selalu sokong akak!

    ReplyDelete
  4. x sabar nak g beli novel kak rose...

    ReplyDelete
  5. nursuzry: alamak... risau pulak rasa... tapi nanti kalo dh baca, komen ya... :)

    ReplyDelete
  6. kak rose nak tau satu rahsia x?
    sekarang ni kesemua novel kak rose dah ada dlm koleksi su. Jadi novel seterusnya adalah WAJIB.. he he he...

    pasal komen ni dun wuri... su pasti komen, tapi ke ikut nomo giliran erk.. heeeee...

    ReplyDelete
  7. alamak... ya ke? ingatkan suzry baca CMDH je... alahai... terima kasih banyak ye...
    wokay... akak ambil no. giliran tunggu suzry buat komen pasal epal ijau... kekeke tengkiu!

    ReplyDelete
  8. AKHIRNYA!!... su dah memiliki novel SDH ni... ahaks! bestnya...

    ReplyDelete
  9. hahaha... su! tahniah! baca pelan... semoga terhibur! selamat membaca

    ReplyDelete
  10. cantuk sungguh covernya nyaman mata mmannag...

    ReplyDelete
  11. hehe... nurra... ubat sakit mata tu... :)
    waaaa... camera ko wat koi jeles... :P

    ReplyDelete

Follow Me @roseharissa

About Me

RoseHarissa

"To be perfectly clear, passing is something that has never crossed my mind. Instead of stepping forward and explaining why and prove that I'd really meant no harm, I chose to remain silent. My attitude was, if they don't get it, I don't have to explain it, which was my way of saying that if they don't get me, I don't have to explain me." ©




Random

randomposts