Tuesday, June 16, 2009

KURANG 24 JAM

Saya sendiri tak menyangka berjaya menghabiskan buku ini kurang 24 jam. Kalau dikatakan ianya tidak setebal novel biasa, mungkin ya. Tapi masalahnya saya bukan penggemar hasil karya yang berbentuk motivasi seperti ini. Dulu masa sekolah nak baca buku teks pun malas tau. Hurm… macam mana tu?
Apa pun Evolusi Elly memang sesuatu yang menarik. (Kalau tak takkan saya berjaya habiskanya dari kulit ke kulit). Kisah si kerengga rempit menjadi juara dan bakal menjuarai lagi. Hal yang saya tak boleh lupakan dalam buku ni masa Elly kecil, bukan main lagi merempit dengan basikal siap ada lakonan lagi. Rasanya kalau disuarakan kepada bekas pensyarah dokumentari saya, mesti dia suka. Sebab dia suka sangat adegan imbas kembali dan lakon semula.
Yang paling menyentap dalam buku ni kes kontrak. Biasa la Elly, orang atasan memang macam tu, dia fikir dia dah cukup berkuasa, dia tak nampak ada lagi yang lebih berkuasa. Bila dia perlukan dia akan kerah kita selagi boleh, tapi bila tak perlukan, benda 30 hari pun boleh jadi 1 hari. Ingat, dunia hanya sementara!
p/s : K.Rose, lepas ni biar saya buat cerita pasal Ikmal lak. Eh cop, nak Ikmal ker lily erk? Hu3

*******************************************
Terima kasih kat Airul merangkap adik kesayangan penulis prolifik Bikash Nur Idris yang sudi baca Evolusi Elly dalam masa kurang dari 24 jam. Terharu nih !
p/s : Airul... Lily adik Elly tu cun banget tau! hehe

14 comments:

  1. waaa.. byk ny novel kat sini.. :)

    ReplyDelete
  2. cepat2 lah publish akak...Dah tak sabar ni heheh...akak Or husband akak ada mix chinese eh?muka ik mcm chinese lah..pastu mata sepet..macam saya wahwahahwah kcian betul kna pngill mata kcik.siap org tnya "Mata kau kcik betul boleh nmapak ke"tah hapa2 btul..apa2 pun ik cute sangat.

    ReplyDelete
  3. Suhaida, kalau akak ada penerbitan sendiri boleh publish cepat2... hahahha...
    terima kasih puji ik... ik tu ikut rupa abahnya... tapi bukan ada darah cina pun... tapi tatau la kut2 belah nenek hubby akak tu...
    tapi suhaidah mmg ada darah chinese kan?

    ReplyDelete
  4. haha...tulah akak kena buka syrikt pnerbitan sendiri..pastu saya nak keje sana sebagi tukng tgk kalau ada salah ejaan ke..saya nk kej tu sebab saya nak jdi org petama bca hahahahah...gurau2...
    yup papa saya chinese..

    ReplyDelete
  5. uih...tak termimpi akak nak bukak penerbitan sendiri... kekeke... agaknya nak bayar gaji suhaida edit ejaan pun tak lepas... hahahha...

    ooo... papa suhaida yang chinese ye... mesti suhaida lebih byk ikut rupa papa...:D

    ReplyDelete
  6. hahahah tak byar gaji pun takpa ...
    dapt jdi org pertama bca pun ok lah ceh Wah!!!berangan je lebih heheh....

    ah mcm tu lah...tapi mcm mna eh mata saya terlbih sepet lak hehehe redha jelah

    ReplyDelete
  7. amboii... bleh plak camtu eh? kekek..
    mata sepet terlebih? hahah... lawak la suhaidah ni... tapi mesti kiut cam amoi kan?

    ReplyDelete
  8. aiks mcm mna lak akak tau nma saya pngillan saya amoi??hehehe...mna ada kiut biut ada lah hahah....

    ReplyDelete
  9. laaa... tepat sungguh firasat akak... *wink*

    ReplyDelete
  10. hahahah....ada mgic ni kehekhekh

    ReplyDelete
  11. perghhh... mmg telekenetik la akak ni... hahahahaha

    ReplyDelete
  12. telekenetik hahah tak tahan...Syabas inspektr shab hahaha..

    ReplyDelete
  13. hahahahah... tah apa2 je term yang akak guna tu...

    ReplyDelete

Follow Me @roseharissa

About Me

RoseHarissa

"To be perfectly clear, passing is something that has never crossed my mind. Instead of stepping forward and explaining why and prove that I'd really meant no harm, I chose to remain silent. My attitude was, if they don't get it, I don't have to explain it, which was my way of saying that if they don't get me, I don't have to explain me." ©




Random

randomposts