Wednesday 12 May 2010

Sentuhan ajaib Clarins Everlasting Foundation SPF 15

Lokasi : Clarins @ SOGO,
Ground Floor Kompleks Pernas Sogo,
190 Jalan Tuanku Abdul Rahman.
50100, Kuala Lumpur
Tel: +603-2694 1831

Jumaat lepas, aku heret Ik untuk ke Sogo. Kalau ikutkan hati, paling malas nak meredah KL. Takut letih sebab esoknya sibuk nak berbengkel sepanjang hari. Tapi gagahkan juga demi jemputan khas dari Clarins untuk memanjakan muka dengan foundation terbaru mereka, CLARINS EVERLASTING FOUNDATION SPF 15. Berada di kaunter Clarins bersama Kak Lily Haslina Nasir tepat jam 12. Di situ, Michelle Kong, (Beauty Events & Education Manager) memberikan penerangan kepada kami - berempat sebenarnya. Michelle mengajar kami cara menggunakan foundation dengan betul dan memberikan beberapa tips solekan.

Sebelum guna CLARINS EVERLASTING FOUNDATION SPF 15, kalau nak dapatkan efek glowing dan lebih pinkish kat muka, bolehlah guna Instant Smooth-Perfecting Touch yang dicampurkan dengan Instant Light-Complexion Perfector. Bila disapu ke muka, rasanya sangat silky dan lembut.

Lepas tu baru gunakan CLARINS EVERLASTING FOUNDATION SPF 15. Tak sangka dengan cuma sekali pam ke atas tapak tangan, dah cukup untuk cover satu muka. Jimat dan sangat mudah. Tapi kena cepat dan jangan guna satu jari, barulah nampak sekata. Yang magiknya, sekejap aje memang muka dah nampak flawless. Tak payah sapu bedak pun tak apa. Memang aku tak gunakan pun bedak. Terus sapu pemerah pipi.

Pesan Michelle, jangan takut gunakan orange tone sebab ia akan nampakkan kesan healthy pada muka. Tapi biasalah, aku tak berapa nak berkenan dengan pemerah pipi, lebih tertarik tengok pallet eyeshadow Clarins. Macam pallet warna... hahaha. Macam biasa, aku pilih warna-warna coklat. Rasanya lebih sesuai.

Michelle menerangkan koleksi eyeshadow Clarins

Michelle menyapu eyeshadow ke mata Kak Lily.

Tapi bila dah siap make-up tu, aku rasa tak confident nak jalan keluar. Jangan-jangan muka nampak berminyak. Tau ajelah, muka aku ni, pakailah foundation setebal mana, jenama apa pun, mendadak nampak berminyak. Tapi Kak Lily kata, lagi okey, daripada aku berbedak! Macam tak percaya aje rasanya.

Jadi, aku pun cubalah gunakan CLARINS EVERLASTING FOUNDATION SPF 15 untuk beberapa hari ni. Sah, memang sangat sesuai dengan muka aku. Tak payah aku susah-susah nak berbedak untuk tutup cela-cela kat muka ni. Pakai CLARINS EVERLASTING FOUNDATION SPF 15 dah cukup untuk aku keluar rumah dengan yakin. Taklah nampak macam tepung gomak lagi dah... hahahaha.

Komen aku? CLARINS EVERLASTING FOUNDATION SPF 15 ni memang sesuai untuk semua jenis kulit. Sebab itulah, aku rasa serasi. Walaupun dah berpanas, muka tak rasa berminyak. Tak payah susah-susah nak touch-up dengan bedak dah.

Cubalah sendiri... harga CLARINS EVERLASTING FOUNDATION SPF 15 ni ialah RM125 sahaja. Mahal? Tak lah... sangat berbaloi sebenarnya untuk botol 30ml. Dan tak perlu guna banyak, cukup sekali pam sahaja. Sangat jimat tapi hasilnya,..tinggg! Kulit nampak berseri dan sekata lagi natural!
http://www.emocutez.com

2 comments:

  1. rose, td kak ida dh baca kat blog kak lily. memang menarik. sekarang bc kat sini, lagi rasa menarik.. hehe. boleh cuba ni.. thanks for the info yea....

    ReplyDelete
  2. kak ida...
    sori lambat balas...
    cubalah foundation ni... mmg bagus... memula saya pun tak percaya...
    tapi pernah try waktu 'cuti', keluar rumah sampai ke malam siap singgah pasar malam, tapi maintain... x yah touch up ngan bedak... mmg betul mcm iklan yang dikempenkan... heheh

    ReplyDelete

Rose Harissa® Registered under the provisions of the Trade Marks Act 1976 and the Trade Mark Regulations 1997 since 2016