May 13, 2009

MIMPI DAN GERAK HATI

BY Rose Harissa IN 11 comments

Wah... bersawang blog... hahaha ... ya ampunkan aku ya kalian semua yang ku hormati... Tadi rasa bangga melihat Elly muncul di segmen Sukan Buletin Utama. Kemudian muncul pula kat program 360. Memang dah tau pun dia akan muncul dalam 360 untuk membincangkan isu mat rempit. Tambah lebar sengih aku bila kamera fokus kat buku Evolusi Elly. Rasa macam rama-rama berterbangan di keliling aku... hehe. Over sungguh!
Bila tengok Elly, aku teringat mimpi aku semalam pasal dia. Waktu Subuh pulak tu. Lalu sambil berSMS dengan Elly tu aku khabarkan mimpi aku tu dengan niat saja nak usik dan menakutkan dia. Aku bagitau nama, rupa dan kat mana orang itu. Tapi aku pulak yang terkejut. Terkedu bila dia kata orang yang aku mimpikan itu kawan lama dia, tu yang dia pun rasa pelik. Hah! Nak kata apa?
Aku menung kejap. Sebenarnya bila difikirkan balik, ada mesej positif kat dalam mimpi tu untuk Elly. Biar aku dengan dia ajelah yang tahu. Mudah-mudahan dia berjaya terpilih untuk ke MotoGP Oktober nanti. Doa aku sebagai seorang kakak lain mak lain ayah, untuk Elly berjaya tak pernah padam walaupun buku dah terbit .
Tapi apa yang terjadi tu buat aku fikir panjang. Bukan apa, sudah beberapa kali mimpi aku biasanya betul. Apa lagi kalau yang terjadi dalam lingkungan waktu Subuh. Lagi satu, gerak hati aku kalau berdetak tiba-tiba tu, selalu macam alamat atau petanda pada sesuatu. Selalunya aku ambil langkah berhati-hati. Dan kebelakangan ni hati aku ni banyak sangat berdetak-detak akan sesuatu, jadi sekarang ni memang aku sedang berhati-hati. Sebab bukan sekali dua perkara-perkara seperti ni terjadi. Err... bolehkah ini dianggap sebagai kebolehan?

Believe it or not?

11 comments:

  1. che rose,
    kata orang tua2..itular firasat namanya..sixth sense.
    tapi klu terjadi tu anggaplah kebetolan. kita ni manusia..semua rahsia di tangan Allah kan?
    Anyway doakan yang baik2 je untuk che rose..muah3x

    ReplyDelete
  2. kak nik...
    ya... mungkin la kut... untuk saya supaya jadi lebih berhati-hati... bukanlah nak percaya 100 peratus tapi mungkin boleh dijadikan iktibar sebelum berlaku apa2...


    mekasih kak nik... cayang kak nik!

    ReplyDelete
  3. asik miss jerk elly on tv hhee..
    betol kak ros..
    tuh namenyer sixthsense..
    doakan yg terbaek..
    :))

    ReplyDelete
  4. kak nora,
    bila lah saya nk dapat mimpikan elly erk..
    muahahhaha.....

    p/s : bile kite bleh bergosipan lagik ngan kak sya n kak teja..wakaka..seronok ler..

    ReplyDelete
  5. akk sygg,
    gila tengok elly semalam.
    lompat2 kat depan tb
    story sal mat rempit.
    ishkk. :(( sob sob
    sedey lagik coz masa cup prix ari2 saya tak pergi pun.
    nak jer nges sepuas2 hati.

    uwrghhh:((
    kwn2 tidak memahami minat naluri hati saya. tak ada pun org nk teman pergi sne. Semua ckp, 2 temapt owg laki jer.. blaa blaa..
    bz la ape la.. adeh!!!

    ape2!! semalam bertambah riang tengok elly kat tb.. nak nak nampak wartawan 2 pgg buku elly. mantap woo..
    semoga akk terus sukses sokmo!!!

    ReplyDelete
  6. Salam Rose,

    Alangkah baiknya aku ada firasat mcm ko tu kan...ia mungkin juga dianggap kebolehan... spt kata cik nik, sixth sense.... wow..siuknya [ seronoknya]
    minta sikit....hehehhee..mcm lah boleh dibagi2 kan..kan...

    miss u Rose.....----<<@

    ReplyDelete
  7. salam rindu, kak rose.. hikhik.. sy pn tgk gak tv smlm.. mak sy yg panggil [masa tu sy duk ngadap laptop].. tak cukup kaki sy lari keluar dr dlm blik.. nsb baik sempat.. wakaka..

    p/s: akak mimpi pe? hikhik..

    ReplyDelete
  8. norraien : laaa.. aien tak sempat ke tengok? hehee
    mekasih, akak pun mengharapkan yang baik2 belaka...

    fieza : amboi ko fieza, nak mimpikan elly jugak... tak takut kene karate ngan cer ke? hahahha

    p/s : kalau fieza dan cer sanggup cuti sbulan sekali, bleh aa kita gosip2 lagi... muahahhaha

    cikyuyu : hahaha... penuh semangat cikyuyu... ala, moto elly rosak masa saringan aritu... frust sungguh... sampai dia tak dapat nak teruskan masuk final race... rugi dah point...

    leeya : hahaha... best? menakutkan adalah... miss u gak leeya... aku sibuk benar skg...adehhhhh


    rania : salam rindu gak kat rania... hah.. tak cukup kaki lari keluar bilik? hahaha, nampak benor xcited nk ngk elly...

    p/s : mimpi tu rahsia... kekekeke

    ReplyDelete
  9. kak nora,
    apa ada hal ngan karete cer tu...
    elok je dia nk karate, "pakcik elak"..
    hahaha...

    ReplyDelete
  10. amboi fieza... ko kalau baca dek cer ni, harus fieza tak dapat gi giant berminggu lamanya... hahahhaa

    ReplyDelete
  11. Ohh,kak Rose..
    xtau la Sya nk ckp ape..huu..

    ReplyDelete