Tuesday, October 30, 2012

Adam Putra Iskandar bin Haji Ismail

Hero baru... tapi cerita tak siap lagi. Tapi Mario Maurer dah bagi inspirasi kat aku untuk buat karektor hero baru. Dalam banyak-banyak hero yang aku lukis, rasanya muka dia nilah yang paling payah nak lukis... sebab terlampau suci, sampai tak nampak sangat shadow dan tone...waktu nilah aku kena gunakan kepandaian sendiri untuk buat shadow dan tone sendiri tanpa ikut sangat gambar.

Hero baru ni jenis anak mak... disukai mak jiran.
Tapi perempuan macam Kristal bin Abdul Hamid, tak pandang lelaki macam ni. Walhal... jenis lelaki macam Adamlah yang sepatutnya dia fikirkan menjadi suami.

Kerana apa? Kerana Kristal patut sedar, dia bukanlah perempuan yang sempurna dan perlukan lelaki yang hampir sempurna untuk membimbing dia ke jalan yang diredhai.

Persepsi anak mak ni, selalu orang anggap manja. Ya, manja memanglah manja... tapi tu kan salah satu ciri anak yang soleh? Macam Kris yang selalu salah anggap pada Adam...walhal setiap perbuatan Adam, keputusan yang dibuat bersebab.

Betullah kata pepatah, tak kenal, makanya tak cinta... dah kenal, barulah terbit rasa cinta... tinggal lagi, apakah masih ada ruang untuk Kris menempatkan diri dalam hati Adam?

Tunggu kesudahan Guy Next Door. (●´∀`)ノ♡

Al Hasan bin Ali rahimahullah pernah berkata pada seorang lelaki : “Kahwinkanlah puterimu dengan lelaki yang bertakwa kerana jika lelaki itu mencintainya maka dia akan memuliakannya, dan jika tidak menyukainya maka dia tidak akan menzaliminya.”



Follow Me @roseharissa

About Me

RoseHarissa

"To be perfectly clear, passing is something that has never crossed my mind. Instead of stepping forward and explaining why and prove that I'd really meant no harm, I chose to remain silent. My attitude was, if they don't get it, I don't have to explain it, which was my way of saying that if they don't get me, I don't have to explain me." ©




Random

randomposts