GAMBAR SEKITAR PROMOSI BUKU ELLY, SEMALAM, DI PTS

By Rose Harissa - April 25, 2009



Kalau ditanya, sejujurnya memang aku takut sangat memikirkan pasal program promosi ni. Aku luahkan pada Ikram dan Nisaak. Kebetulan, aku berpeluang bersua muka dengan Puan Ainon. Sungguh, tak sangka, Puan Ainon, begitu ramah, genggaman tangannya erat, cakapnya lemah lembut dan cukup sopan. Aura 'motherly figure' begitu terserlah dalam perwatakannya .
Aku terus-terang beritahu padanya aku takut. Pujuk beliau, jangan takut, benda baru memang macam ni. Apa lagi yang boleh aku cakap. Seronok dapat berbual dengan Puan Ainon. Terharu mendengar semangat yang diberikan oleh beliau. Sebelum naik ke booth NBKara, sebelum berpisah, sekali lagi kami bersalaman, dengan genggaman yang erat, beliau menitipkan pesanan yang membuatkan aku teruja. Hehehe... rahsia... hanya Kak Lily yang tahu !


Kehadiran Elly lewat dalam 10 minit sebab susah cari parking dan dia tersesat. Cikgu Ilias sempat menghulurkan bingkisan dari Kak Ta . Susah-susah aje. Kedatangan otai kapcai, Wazi Abdul Hamid dan Che' Zamri (Ba'e) memeriahkan suasana. Paulynne dari Malaysian Cub Prix telah bersusah payah membawa masuk motosikal Elly dan program Cub Prix dari TV3. Sorakan dan tepukan semangat oleh warga-warga PTS, dengan kesungguhan Ikram mempamerkan skill bercakapnya, tambah menghangatkan suasana. Kehadiran Puan Ainon di sisi, sepanjang program berlangsung, menghilangkan gementar yang aku rasa. Bagusnya, orang tak mintak signature aku , sebaliknya terus mintak signature Elly, Wazi, Ba'e dan Ikmal (Elly Jr. ).
Selepas aku diinterview oleh TV3, barulah rasa lega. Sangat-sangat lega

  • Share:

You Might Also Like

9 comments

  1. Caya lah Rose.... baru aku nampak ko senyum....hemmm bolehlah tahan... kaler baju pun dah tukar...hehehe
    happy nampak.....

    ha..apa pa pun... teruskan tersenyum, aku nampak ko manis sangat ....kekeke aku takut nanti semut tu tak nak lari hahahaha....

    Best of luck to u on monday ye.....
    Krim salam je lah kat Elly yg comel tu...hehehe

    ReplyDelete
  2. hemmm satu lagi, Che Zamri tu sapa... org kuat Elly ke...nampak serious sngat la....

    ReplyDelete
  3. bukan semak, ini seni yang saudari gemari. Saya bangga saudari telahpun martabatkan bahasa Melayu dalam karya saudari. Tahniah dan terima kasih.

    ReplyDelete
  4. tahniah buat rose utk nv Elly... seronok akak tgk rose pakai pink (my feveret kaler...hehe), terserlah kewanitaanmu... hahaha..
    ikhzal anak rina dlm TLT tu sure secomel anak Rose yg namanya serupa tu kan..
    lg satu dlm TLT .. ada butik Rose.. hehe..

    ReplyDelete
  5. waaa.. semangat gile rasa sekarang!
    terpampar gmbr elly dgn akk kat blog!!
    nnt cepat2 nk pergi jumpa elly..
    Insyaallah! 8hb nie.. tercegat kat stadium tgk elly!!
    hehhehhe..

    ReplyDelete
  6. waaaa.... tahniah!! tahniah!!!

    sori la sis. su x dpt dtg masa pelancaran buku tu. sbb ari tu juga su ada launching. klu xde mmg su lari kesana ngan kakak department su. heeeeeeee,

    ReplyDelete
  7. salam rosse....

    TAHNIAH....TAHNIAH....TAHNIAH....
    Ibu tengok Rosse n Elly di MHI TV3 pagi ni 8.30am...

    Masa ibu pergi hari tu x jumpa plak gerai PTS yang ade Elly n buku tu, mungkin org ramai sgt...kalo x sure ibu beli punya vat anak ibu Amin ni...suka sgt merempit...

    X pe nanti ibu tunggu sampai buku ni tiba diKluang...
    ALL THE BEST 2 U DEAR n GOOD LUCK..

    cayang cokmo2...muah..muah..muahhh!

    ReplyDelete
  8. alaaaaaaaaa...tak sempat nak jumpa Ellie..dan terlupa nak beli nvl Ellie..ish..ish...geramnya daku..apapun seronok jumpa Nora.. tq layan sebaiknya...

    layanla blog sy...ada sikit citer psl nora,lily dan NB.promo beb..promo..

    ReplyDelete
  9. Leeya : huhu... elly comel eh? kekekke... sure kembang dia bila baca ni... :) tengkiu leeya...
    kalau nak tau, che zamri tu la sifu elly, org yang ajar elly berlumba dgn cara yg betul...

    D'rimba : terima kasih... tapi masih banyak yg perlu saya pelajari...

    Kak Idasm : hehe... tengkiu! sebenarnya rimas berbaju kurung tapi sesekali x pe la...lgipun ari jumaat... hehe. Ikhzal dalam TLT lgi comel sbb bapak biologi dia dia kacukan mat saleh... hahah

    cikyuyu : amboii... semangat bebenor ye... harap2 elly jadi champion lagi biar taun ni dia jdi champion xpert... :)

    SU : tak pe... x kisah.. lgpun bukan pelancaran sebenarnya... lebih kepada acara promosi santai2... :)

    Ibu : laa... ibu tengok ke MHI... segannya saya... muka cam org tua kata anak saya yang tonton di kg... isk isk... neway, tengkiu ibu!
    anak ibu junes pun suka merempit? suh dia contohi elly... insaf dan merempit di litar, terus boleh jadi kerjaya dan dapat duit...hehe

    Ina : takpe... lain kali pun boleh... heheh... okeh.... nanti saya jenguk blog ina... tengkiu ye... :)

    ReplyDelete