Sunday, July 19, 2009

Bermisai itu hensemkah?

Mata aku ni jahat tau... kalau keluar jalan-jalan dengan hubby mata ni suka perhatikan orang sekeliling terutama masa tengah makan. Mulalah mata ni nak melilau pandang sini sana. Tapi tahu tak, dengan memandang sekelilinglah kadang-kadang dapat idea untuk cipta watak novel terutama kalau ternampak manusia yang hensem dan juga lawa .
Tapi selalu juga nampak perkara-perkara yang buat aku ketawa, tersengih, juga sampai tak tertelan nasi... nak tau apa dia?

"B, lelaki kalau bermisai, kalau makan apa-apa kena kat misai dia camna ha?"
"Laplah dengan tisu..."
"Tapi saya tengok mamat tu, makan aiskrim kena kat misai dia pastu selamba je dia jilat balik!"

Huwaaaa... hubby pandang aku dengan muka berkerut terus toleh tengok ke belakang. Aku sudah pekup mulut tahan ketawa. Bukan hendak mengaibkan. Tapi tolonglah, makan di tempat terbuka buat perangai macam tu, iskkk... muka hensem pun terus jadi tak hensem pada pandangan mata aku. Lelaki bermisai tidak pernah 'hensem' di mata aku .
Jadi itulah sebabnya, hero-hero aku semuanya tidak bermisai termasuklah hubby. Habis kuat pun cuma berkumis tipis yang macam tumbuh tak tumbuh aje tu.
Jadi, bermisai itu hensemkah? Hmmm... tepuk dada, tanyalah selera sendiri ya...

'Lelaki yang seksi adalah lelaki yang bersih dan wangi'
~CMDH 2008~

31 comments:

  1. emm senang nk beza laki matang dgn kanak2 ribena hee~

    ReplyDelete
  2. uih? fedi pun bermisaikah? tapi kan fedi, lelaki bermisai pun ada masanya jadi lebih 'riang' dari kanak2 ribena...faham2lah ;))

    ReplyDelete
  3. hahahah akak lawak tul n3 ni kehkeh...sarjan misai hahah....pegotor sungguh..Kut2 le misai dia ada kutu ke dia jilat skali hahahha...Tak tau arh nak ckp ensem ke tak...Saya tak suka lah misai2 ni saya suka yg takda misai or yg swaktu dgnya...biar brsih je hikhikhik lawak :))

    ReplyDelete
  4. HAHAHAH, akak ni. Btol gak tu, amni pun kureng sikit ngan org misai. tapi takut la plak, mak kta ciri2 kita x suka tu nnt dapat kat kita dh besar nnt. hahaha. Buat2 jela suka kt org misai ni

    ReplyDelete
  5. Eh alaa kak, xley balas lagilahh pulak dekat chatbox tu :( ahhaha.

    ReplyDelete
  6. Lucu sungguh baca n3 ni..che rose oi.. patutlar che rose punya hero kudut2 je takde misai wahaaaa!
    akak pn klu misai dah tebal tu isk..geli gak.. tu pasal hb pun suh dia trim bagi nipis.. bak lagu endang s.turina..kumis tipis hiasan, wajah tampan perasan hahaha!.. klu tkde misai langsung tu rasa mcm darai dusun la plak..haha! (oopss hb akak lar..)

    ReplyDelete
  7. xsangka erk. akak sama cam su. mmg x suke lelaki ada misai. janggut pun sama...geli la heuheuheu

    ReplyDelete
  8. Hahahahaa..!!
    Memang patut pun laki sis pandang camtu.. Terbalik pulak dengan bini gua.. Dia suka lelaki yang bermisai.. Yang tak bermisai dia kata cam jambu sangat..

    Tu laa buktinya kehendak manusia ni lain-lain sis.. Tak sama tapi tujuannya sama.. Sebab nak cuci mata kan? Kehkehkeh..

    Gua gelak dengan diiringi oleh orkestra filharmonik sakit kronik..

    ReplyDelete
  9. Suhaidah : kalau iya pun nak bela misai, jgnlah sampai cecah bibir... entahler... lain orang lain citarasa... lihat sajalah Tok Ti itu... ;))

    Amnie : hahaha.. tunggu dan lihat la bila amnie bsar nanti mana aa tau minat orang lelaki bermisai lak... :))
    *uik? nape plak takleh komen kat chatbox?

    Kak Nik : boleh nak ada misai, tapi nipis2 dah la... trim cantik2 ke... kekeke... org dh biasa ada misai, kalau tetiba cukur, mmg nampak pelik... :))
    tapi hero2 saya mmg saya pastikan tak bermisai or berjanggut, kumis ok...

    Su : hehehe... banyak yang kita sama ni... tak suka kan, geli je... hehe

    Cer : loh? dah tu ngapa ko takde misai? hahahah... mmg la kehendak manusia lain2... ada gak pompuan yang suka benar lelaki bermisai... contoh macam Siti Nurhaliza tu la... ;))

    ReplyDelete
  10. hahhaaha.. lawaklah rose ni...
    ada2 aje..
    tp itulah.. misai ke tak misai.. hensem ke tak... masing2 punya citarasa. tp ada jugak sesetengah tu.. bila bermisai nampak hensem. bila takde misai.. mcm pelik..

    ReplyDelete
  11. ye la kak. su baru pasan yg kita byk menda yg sama. kebetulan btulkan. yg pasti kak gue mmg geli heuheuheu :P

    ReplyDelete
  12. HAHHA, harap2 tak lah eh. hahah. akak doakan lah hahha, tak nakk lelaki misai. kdang2 yang ada misai okay, tpi kenalah yg jaga hahah.
    hurmm, tahlaa, dia tulis duplicate messagee. skrg dh boleh pulak hahaha

    ReplyDelete
  13. idasm : hehehe... tu la pasal kak ida... terpulang pada minat masing2 la... nampak gondol je kalau org dh biasa bermisai tetiba cukur misai... :))

    Su : ha ah... dihitung kira banyak gak kebetulan kita sama... heheheh

    Amnie : mana boleh nak doakan Amnie... kot2 nanti amnie mmg jatuh cinta ngan mamat bermisai, kene redha tau... hahahha...
    oh, server down kut tu...

    ReplyDelete
  14. hekhek...btul2 lain org lain crita rasa...tapi klu mcm Tajul Aweera tu tahn gi lah kumis nipis...saya takmau comen bnyakarh ti qisas dpt husband ada misai sobsob ngis blagu edie hamid lah sya :))

    ReplyDelete
  15. bukan kita wanita yg sama jantina ke hahaha.

    tu pasal leh ngam kot heuheuheu

    ReplyDelete
  16. Alaa, hahaha. Susahlaa hahaha. Xmau yang misai kusut sgat laa paling2 un hahaha

    ReplyDelete
  17. orang ader misai ni muke serius memanjang...haha...dan jugak garang!! takut!! arwah ayah dulu misai tebal jugak...terus takut nak cari pasal...

    skang takleh imagine kalo abang saye bermisai mcm arwah ayah sebab nak takut2kan anak2 dier...

    pakwe saye pun muke budak skolah...takde misai...nak kasik same ngan saye yang memang muke cam budak2 ni...haha...ye la...cari yang ader misai, matured kang...time dating orang sangke kuar ngan anak plak...haha...

    ReplyDelete
  18. Suhaidah : hahha... tajul aweera tu kumis manja2 je... ada tak ada je... keke... ha tu la... mcm akak ni takpe la dh kwin, dah mmg dapat org tak bermisai... haha

    Su : hoh... wat lawak lak su ni... :))

    Amnie : hahaha... misai pun ada yang kusut ke? cessss

    Aslina : misai panjang kalo pandai jaga, bila makan lap ngan tisu takpe...hehehe..
    uuu? pakwe cam budak sekolah> mesti comey je kan korang ni couple...

    ReplyDelete
  19. =)) rasa nk je gelak bace n3 akk yang neh!
    ayoo.. btoi 2 akk ckp!
    yang ensem jd tak ensem, kalo dh jadik riang cam kanak2!
    kui2..

    ape2, ade gak laki brmesai nmpk ensem!!

    hehhehehhe :)
    tak tahu lah, depends atas mnt seseorang kat laki cm neh..
    ishkk!
    ayat dah tunggang langang neh..
    ngh meroyan gak cm akk.
    lately dah bz.. hehhehe :DD

    ReplyDelete
  20. hahah...saya diam je k.. hikhik....
    tik jesdaporn pholdee akak tau tak?Ensem wow..A'ah lah Daniel henney tu leher pnjang lah hikhik..

    ReplyDelete
  21. cikyuyu : haha... tu la pasal... tp mmg aaa ada sesetengah lelaki ensem kalo ada misai (wpun tidak di mata akak... :)) )
    takpe... akak paham, cikyuyu kalo bz bleh tahan gak meroyannya... mmg bleh gu ngan akak... ;))

    Suhaidah : amboi... napa lak nak diam aje? hehehe. nanti akak surf tik jesdaporn pholdee nk tgk ensem ke dak...
    tapi betul kan Daniel henney tu leher panjang... tatau napa org kata dia lagi ensem dari denis oh... :-/

    ReplyDelete
  22. lelaki bermisai nipis nampak cool tapi tak semestinya kacak...lelaki bermisai lebat memang tak pernah hensem sebab cam pelik jer ada bulu-buluan yang berlebih-lebihan kat atas mulut..memang tak kacak langsung!

    ReplyDelete
  23. hahaha..
    idup sarjan misaiiiii!!!!
    kehkehkeh

    ReplyDelete
  24. nasib baik bgchaq ngan elly tak dak misai, kami bersih dan wangi...yeeee kami hensemm...hihihi

    ReplyDelete
  25. Fauzan : ada betulnya jugak apa yang fauzan cakapkan tu... akak dari dulu mmg tak suka lelaki bermisai tebal... apabila beliau bercakap, mata akak akan berkerut kerut melihat misainya turut bergerak-gerak... iskkk pelik... ! :D

    fieza : wahahaha... ko minat sarjan misai eh fieza... napa tak suh encik cerpelai simpan misai camtu? :))

    iliasashaari : huih... kalo bangchaq dan elly bermisai atau tidak wangi, saya lari jauh2 buat2 tak kenal... :))
    jangan marah no bangchaq, lama tak gurau2... :D

    ReplyDelete
  26. hahaha..akak lawak gler ar n3 neh...
    tp kn...,mmg btol la ape yg akak ckp tu...
    lelaki bermisai...??? yg nipis2 tu bley la..
    cool gtu...hehe..n sememangnya sy ske llki yg x bermisai mcm wenworth miller yg comel itu..
    hahaha...

    ReplyDelete
  27. tak mo lah....
    sarjan misai tu melampau sangat misainya..tak sokaa..
    geli den..
    saya suke yg biasa2 jek..janji nampak misai..hehee
    bukan seperti datok k ye..

    ReplyDelete
  28. Salam Dear,

    Bagi aku...aku sma ngan ko...aku tak suka org bermisai..bukan lah tak hensem tp aku tak suka...kalau aku, part mencari buku2 atau novel, aku kena make sure yg gmbar hero2nya tak de misai....hehehe
    Hah, nasib baik hubbya aku pun tak de misai...skrg pun aku suruh dia simpan janggut, yg ala2 sejemput tu...hehehe yg tu aku suka...
    kan fesyen org2 skrg.....

    ReplyDelete
  29. Hana : hoh? hana mmg miller gak? hehee... comey kan? wpun takde misai... :))

    fieza : hahaha... ingat minat lelaki bermisai cam sarjan misai... :))

    Mummy Hanan : weh? kalo penulisnya menggambar ada misai camna? hahahaha... alaa... nipis2 ok la kan? hubby aku kalo ada misai, aku cakap cam apek jual sayo... :))

    ReplyDelete
  30. diam jelah kak..ti dpt yg macm tu ahahaaahha...
    betul2 leher pnjang sngat ...nnti saya cantas sikit pgi normal hahah...mcm akak dah search ke?

    ReplyDelete
  31. hahhaa... tu la pasal suhaidah...
    hah... dah search... penah la tgk dia belakon... tapi napa tah... tak terminat pulak... mcm hensem tak hensem je... :))

    ReplyDelete

Follow Me @roseharissa

About Me

RoseHarissa

"To be perfectly clear, passing is something that has never crossed my mind. Instead of stepping forward and explaining why and prove that I'd really meant no harm, I chose to remain silent. My attitude was, if they don't get it, I don't have to explain it, which was my way of saying that if they don't get me, I don't have to explain me." ©




Random

randomposts