Pegang tangan itu romantik?

By Rose Harissa - July 30, 2009


Malam tadi. Mood = malas nak masak. Hubby ajak gi makan kat kedai depan. Aku malas. Suruh dia tapau saja. Tapi dia sound balik, suruh bawak-bawak berjalan, asyik duduk aje sebab tulah gemuk! Huh! Panas aje telinga gue...
Tapi bila dah jalan kaki berdua tu rasa macam nak gi dating pulak... hehe...

"Dah lama jalan tak pegang tangan kan?" Aku bersuara gedik. Tangan dah mula nak pegang-pegang tangan hubby. Hubby dah ngelak-ngelak. Genggam buka tapak tangan, tak bagi aku pegang.
"Lerr... nak peganglah kejap..." Mood gedik dan romantik (kononnya) makin menghantui aku.
"Iskkk... tak kuasa aku. Menyusahkan aku nak berjalan aje!" balas hubby ngan muka seposen.

Marah? Geram? Takla... aku tergelak aje. Bengang + rasa kelakar. Betul jugak apa yang dia cakap tu. Kalau dah bini menempel kat sebelah, nak lintas jalan, langkah longkang pun payah. Silap-silap dua-dua bercebur dalam longkang. Jadi pada hubby aku, pegang tangan itu tak semestinya romantik. Banyak lagi cara lain katanya.
Well... masing-masing punya pendirian. Terpulanglah...


Nota kaki : Aku dan hubby memang tak mengamalkan sebarang protokol dalam membahasakan diri. Sekejap saya awak, sekejap aku kau, sekejap nama, sekejap lu gua. Kami tak pernah kisah walaupun ada orang kisah.

  • Share:

You Might Also Like

33 comments

  1. adesss..
    betoi 2 akak!
    TAK SEMESTINYA PEGANG TANGAN ROMANTIK..


    depands atas pasangan masing2 kan..
    cewahh. saya lak yang gedik!
    ngada2 lak 2..

    yerla..
    lain org lain cara kan.
    hehheheh :DD

    ReplyDelete
  2. kehkehkeh...

    kak su pun kekadang saje nak gedik ngan ayang cam gitu. klu g pasar selalu wat camtu. tapi ayang su siap genggam tangan dia x bg su pegang. hahaha

    ReplyDelete
  3. hahahahah..kisah orng2 dah kawin nie..xreti nak comment..huuhu

    ReplyDelete
  4. salam che rose..
    lawak plak rasa bila baca entry nih.. tp akak teringat lecturer akak dulu suka ckp dlm kelas, masa bercinta ramai yang buta, sbb nak lintas jalan pimpin2 tangan, nak ke mana2 pun pimpin2 tangan..tp bila dah kawin ramai yang celik! kwang3

    ReplyDelete
  5. Cikyuyu : kekeke... kan? kadang2 kalo masa tak jalan tu bleh aa nak pegang tangan... barulah tak nyusahkan perjalanan... :))

    Su : astaga... suami kita satu spesis rupanya... :))

    yoro okino : takpe... yoro baca je buat pengalaman nanti dah kawin besok... ingat balik entry ni... kekek

    Kak Nik : hahahha lawak la lecturer kak nik tu... tapi hubby saya mmg dari zaman bercinta pun payah nak pegang2 tangan ni... unless kalo kat tempat sesak... takut bini ilang... :))

    ReplyDelete
  6. Edehh..!!

    Laki sis tu tak nak jadi member gua ke? Sama laa pulak perangai..

    Bini gua bila time berjalan, ada je taktik nak suruh gua pegang tangan dia.. Tapi gua lagi banyak taktik nak elak jalan berkepit camtu.. Hahahahaa..!!

    Bukan apa, sayang bukan terletak pada cara kita menunjukkannya tapi dari reaksi dan rasa.. Alah, ramai bebudak kat luar tu sibuk pegang tangan pegang segala-gala tapi bukannya sebab berkasih-sayang macam yang dicakapkan hari-hari..

    Tapi sebab gatal.. Betul ke tak gua cakap ni? Kalau betul kasi jatuh you punya kapla..

    ReplyDelete
  7. sweet gila kalau pegang tangan.. orang lain tengok pun tak berani nak kacau

    ReplyDelete
  8. kalau pegang tangan da kahwin taper la gak..kalau tak???Tambah catatan jer la agaknyer..huhuhu

    ReplyDelete
  9. salam, kak rose..
    haha..
    nak gelak tak abis lagi ni..
    lawak betul la akak..
    hihi..
    tapi pegang tangan kalau dah kahwin, takpe..
    ni yg rimasnya kalau belum kahwin..
    bukan rimas kita yang buat..
    tapi rimas kita yang tengok..
    pakai baju sekolah pun nak pegang2..
    haih.. dunia sekarang..
    na'uzubillah..

    ReplyDelete
  10. Cerpelai : sama? sah fieza tensen jek... agaknya kalo laki sis jumpa ngan ko mungkin bleh jadi member kut sebab satu spesis... :))
    tak payah tunggu sis kasi jatuh ini kapla... mmg betul pun apa yang ko cakap tu... mereka yang macam tu sebab gatal...

    Fatul : amboiii... fatul dah kawin ke dik... :D

    Ryns : tu la pasal... tambah catatan di bahu kiri... :D

    Rania : :)) kalo setakat pegang tangan biasa2 okey lagi... cube tgk org2 yang berpegang tangan siap melendeh-lendeh macam saling tak larat berjalan tu ha...terutama yang budak2 pakai baju sekolah macam Rania cakap tu la...
    mcm akak mmg tak merasa la camtu... kene bawak diri sendiri... :))

    ReplyDelete
  11. lawaklah che rose ni...
    suami saya plak jenis yg suka tarik bahu kalau jln.. kengkadang rasa cam terdongak lak.. pastu tudung mesti jadi cam dah huru hara.. adehhh... hilang romantis...
    che rose ni sama cam saya.. sume ada.. aku kau, lu gua, saya awak, che dhan che nafis.. hehehehehe.. kengkadang kena saun dgn ipar duai.. :( tp.. Ada aku kesah? hahahaha

    ReplyDelete
  12. dhan ... hahaha... bab tudung jadi huru hara tu yang tak tahan tu...:))
    tapi cayalah... kita satu spesis... kan? ada kita kisah... janji kita ngan suami kita aje yang tahu kan? janji bahagia...tingkat hormat tu bukan pada gelaran semata... huwahh... :D

    ReplyDelete
  13. Salam, Kak Rose,
    Selama ni cume jadi pemerhati jerk...tapi kali ni rasa macam nak citer plak. Hubby Kak rose sama macam Hubby saya, kalau jalan nak pegang tangan dia, siap dia kata rimaslah... lagi pun malu orang tengok.Kadang2 anak2 saya yang cakap ngan ayan dia "Ayah, peganglah tangan ibu,macam orang tu." Saya dan Hubby cume ketawa jek... hehehe....

    ReplyDelete
  14. hahahaha...Ooooo time bercinta tak nak lepas2 tangan ya...dah kawen susah lah apa lah...ni wat aku marah ni...sambil memegang penyapu dan menyuruh laki aku menyapu sambil menyanyi lagu demi negara....huhahahaha...

    ReplyDelete
  15. Zila : salam... takpe... sudi berkunjung ke sini pun sudah jadi penghargaan buat akak...
    orang lelaki biasa (terutama) melayu biasala kan...

    Teja :hah... ngapa ko? macam meroyan aje... sama spesis la tu laki kita eh? :))

    ReplyDelete
  16. salam...nk nyibuk jap..1st time ni..b4 that,sy mmg mnt nvl2 akak..nvl2 akak ngn alaf 21 sume sy da bace.....sume best2...bile nk kuar nvl baru..huhu..
    sal topic akak ni...'pegang tangan tu romantik "ke"'?(tmbh cket..)
    pada sy kalo suami isteri tu xpe la..slalunye sy tgk..yg baru2 kawen la..pas2 xde dh...huhu..tp kalo da suami-isteri tu..lantak korg la..yg x sedap mate memandang ni..yg blum rasmi lg jd suam-isteri....bf-gf,adk agkt-abg agkt,sume la...cam kate miss rania la..siap pkai baju skolah lg...ape la nk jd dak2 sekrg ni...

    ReplyDelete
  17. hahaha... sabor je la aku.

    yg buat aku geram tu kak, masa bercinta dulu leh lak dia nak pimpin aku berjalan huhuhu. rasa nak geget jew hahaha

    ReplyDelete
  18. PEGANG TANGAN ITU ROMANTIK......mmmmmm...terpulang pada diri masing2

    ReplyDelete
  19. Hola Rose,

    aku rasakan hubby ko tu sama je ngan hubby aku... kalau aku jalan ngan hubby, tak pun pernah nak pegang2...hehehe.. aku tak kisah juga sbb kalau time berjalan2 aku suka jalan pelahan2....tp kdg2 tu hubby aku tunggu juga... tp kan aku pernah ckp kat hubby aku, that's in his body, tak de pun yang romantik... terpaksalah bersabar...huhuhu
    ko tau tak, hubby aku panggil aku " ur mummy" tu kalau dia ckp ngan anak2 ku.....*sigh*

    ReplyDelete
  20. hehehe..mebe dye segan kot hubby kamu..!!!

    opss mari join contest

    Weblog Popular 1 Malaysia

    klik sini:-

    http://tuanuruchimaru.blogspot.com/2009/07/weblog-bagi-anda-rm-5000.html

    ReplyDelete
  21. :))kahkahkah...lawak la n3 akak kali ni..
    sy pn pnah tpikir cm akak..tringin nk romantik2 jln2 smbil pgng tngn cik abng..tp hampeh..
    ibarat mcm...cerita yg slalu kita dngr dulu.."ms bcinta smua indah...klu kita jatuh trsepak batu pn,batu tu yg kena mrh,tp bila dh kawin&jd cm tu..kita lak yg dpsalahkn..."tu la awk buta ke?..jln pndng mana?brangn je...bla..bla..bla...hampeh tul!!

    tp yg ok lg kami masih amalkn mkn bsuap..he..tu pn kira romantik lagi la...hikhikhik...

    ReplyDelete
  22. iema : salam... mekasih sbb iema suka semua novel akak ngan alaf... novel baru... lambat lagi la... tgh siapkan manuskrip.
    tu la... tajuk entri akak tu subjektif... pegang tangan tak terhad pada yang dh kawin aje... yang tak kawin pun pegang tangan sbb nak romantik kut... :D

    Su : haha... masa bercinta, lain aa tak dapat lagi, kene jaga elok2... jangan bagi jatuh... tu siap pimpin tu... :))

    Ilyah : yeap... mmg terpulang pada hati masing2...

    Leeya : ah ah lebih kurang je hubby kita... ko tgk la gurauan aku ngan hubby camna... kalo hubby ko cakap ngan anak2 'ur mummy'... hubby aku lak... 'mama ik' bila cakap ngan ik...

    khalifah fedi : takde maknanya dia nak segan.... :)) uih? adiah RM5k????

    reen : wahh... konsep makan bersuap? bleh buat scene novel nih... :))... ala... kalo tak pegang tangan tu tak semestinya tak romantik... vice versa...

    ReplyDelete
  23. wt kak jngn x wt...hikhikhik..

    ReplyDelete
  24. salam kak rose...heheheh...tersengih kambing je bca n3 ni...btul gak tu tak semestinya romantik..tapi mungkin slh satu cara kut..tpi lain org lain caranya..tak kisah le yg penting hati mau bahagia..

    ReplyDelete
  25. reen : kalo wat musti ada org jengkel membacanya... :D

    Suhaidah : salam laling... ai ai...senyum kambing teringatkan buah hati ke? hehehe...

    ReplyDelete
  26. klu teringat kan buah hati nak tersenyum ayu tahap cipan je hahah....(mngkuk nye ayt heheh)

    ReplyDelete
  27. tapi wat masa ni takde nya nak ayu2 nak nagis2 dlm mcam cite tamil ada lah hahah lpas tu nak plempang kut mcm bez gak hahah

    ReplyDelete
  28. hahahha... iye la tu... kut2 jadi macam citer industan... berguling guling kat padang... :))

    ReplyDelete
  29. tu laa...dulu masa bercintan sibuk nak pegang2 tangan..alasan tangan ni lembut laaa..wangi laa apa laaa....siap nk kapit tang pinggang lagi..
    tapi bila da kawen, malu lak nk pegang tangan bini..
    hawat??? tangan bini dak kasar erk..
    ni lah orang lelaki..
    hahahhaa....meroyan aku ni...
    tensen kak oiiii..

    ReplyDelete
  30. hah... ko tensen ngapa? semalam balik cerpelai tak pegang tangan ko ker? :))

    ReplyDelete
  31. hampes sungguh la korang berdua ni... hehehe

    ReplyDelete